Uyuşturucu Madde Suçunda Denetimli Serbestlik

Cumhuriyet Savcılığınca verilen tedavi ve denetimli serbestlik kararının şüpheliye tebliğ ya da tefhiminden itibaren on gün içerisinde ilgili denetimli serbestlik müdürlüğüne gidilmesi gerekmektedir. Denetimli serbestlik müdürlüğünde birime kayıt yapılmakta, kaydın sonrasında ise kurum, şüpheliyi tedavi için amatem/devlet hastanesine sevk yazısı ile gönderilmektedir. Böylelikle Sağlık Bakanlığı’nın 25 Mart 2015 tarih 2015/11 sayılı Denetimli Serbestlik Tedavi Hizmetleri Genelgesi uyarınca tedavi işlemlerine başlamış olmaktadır.

Denetimli Serbestlik müdürlüğü kurumca hastaneye sevk ile gönderim akabinde 5 iş günü içerisinde hastaneye başvuru yapılmak zorundadır. Aksi halde hastane tarafından 5 iş günü içinde gelinmediğine dair tutanak tutulup denetimli serbestlik müdürlüğüne gönderilecek ve bu durum bir ihlal sayılacaktır. Belirtmekte fayda var ki; tedavi masrafları, şüphelinin sosyal güvencesi olması halinde bağlı olduğu sosyal güvenlik kurumunca, olmaması halinde ise devlet tarafından karşılanmaktadır.

Sağlık Bakanlığı’nın ilgili Genelgesi doğrultusunda tedavi işlemleri bittikten sonra, hastane tarafından hazırlanacak rapor denetimli serbestlik müdürlüğüne gönderilir. Tedavi bittikten sonra yahut tedavi verilmemesi hainde, şüpheli öncelikle üç bireysel görüşmeye tabi tutulmaktadır. Ayrıca bireysel görüşmeler en fazla 21 gün arayla yapılmakta, üç bireysel görüşmeye katılmak zorunlu tutulmaktadır.

Bireysel görüşmeler bittikten sonra; şüpheli on oturumdan oluşan sigara, alkol ve madde bağımlılığı müdahale programına (“Samba”) alınmaktadır. Samba grup çalışması bittikten sonra ise şüpheli, denetimli serbestlik süresinden kalan kısımda, seminer çalışmalarına katılmakla yükümlü olmaktadır.

Tedavi ve denetimli serbestlik tedbirinin infazı süresi içerisinde yükümlülüklerin ihlal edilmesi durumunda, şüphelinin bir kez uyarı hakkı bulunmaktadır. Yükümlülüğe ikinci defa uymama, yükümlülüklere uymamada ısrar sayılır ve dosya kapatılır. Bu halde savcılığa bildirilen bu durum, ertelenen kamu davasının açılmasına sebep olmaktadır.

Tedavi ve denetimli serbestlik tedbirine uyulması ve denetim süresi içerisinde de belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmemesi durumunda, soruşturma dosyasında 5 yıllık sürenin sonunda kovuşturmaya yer olmadığı kararı verilecektir.

ilk kez uyuşturucudan yakalanmak,Uyuşturucu madde kullanma ve bulundurma suçu ile karşı karşıyaysanız mutlaka alanında uzman Ankara Avukat Onur Yusuf Üregen ile iletişime geçmeniz tavsiye edilir.

4 Replies to “Uyuşturucu Madde Suçunda Denetimli Serbestlik”

1. Cumhuriyet Savcılığınca verilen tedavi ve denetimli serbestlik kararının şüpheliye tebliğ ya da tefhiminden itibaren on gün içerisinde ilgili denetimli serbestlik müdürlüğüne gidilmesi gerekmektedir. Burdaki 10 gün, 10 iş günümüdür hala ?

Beğen

2. Cumhuriyet Savcılığınca verilen tedavi ve denetimli serbestlik kararının şüpheliye tebliğ ya da tefhiminden itibaren on gün içerisinde ilgili denetimli serbestlik müdürlüğüne gidilmesi gerekmektedir.

Bu kısımdaki 10 gün ibaresi, 10 iş günümüdür ?

Beğen